Afficher ce site en français | View this website in English

Corona-updates

Wat is de status van het evenement waarvoor ik tickets heb gekocht?
Naar aanleiding van de door de Belgische regering genomen maatregelen om het coronavirus (COVID-19) in te dijken, kunnen veel evenementen niet plaatsvinden op de voorziene datum. Raadpleeg op de website van Tele Ticket Service de lijst met evenementen die getroffen zijn door de coronacrisis. Dit overzicht krijgt herhaaldelijk een update. Komt het evenement waarvoor je tickets kocht niet in de lijst voor, dan betekent dit dat de organisator nog geen concrete informatie over de status ervan heeft verschaft.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd verplaatst. Wat nu?
Als een evenement wordt verplaatst naar een nieuwe datum, dan worden alle ticketkopers hiervan via e-mail op de hoogte gebracht. Tickets blijven zonder tegenbericht geldig voor de nieuwe datum. Kan je niet aanwezig zijn, dan vind je in de mail een link naar het terugbetalingsformulier.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd verplaatst naar een nog te bepalen datum. Wat nu?
Als een evenement wordt verplaatst en de nieuwe datum is nog niet bekend, dan vragen we jou om je tickets hoe dan ook te bewaren. Zodra de nieuwe datum bekend is, krijg je hierover een nieuwe e-mail.

Ik heb tickets voor een evenement dat werd geannuleerd. Wat nu?
Als een evenement wordt geannuleerd, dan krijg je als ticketkoper via e-mail de nodige informatie voor terugbetaling.

Algemene info

Wat is het adres van het Trixxo Theater?
Gouverneur Verwilghensingel 70, 3500 Hasselt

Moet een minderjarige begeleid worden?
Minderjarigen mogen zonder de begeleiding van een volwassene de zaal betreden. Wel is het zo dat het Trixxo Theater in geen enkel geval verantwoordelijk gesteld kan worden voor deze minderjarigen.

Mogen kinderen gratis binnen?
Neen, iedere persoon heeft een ticket nodig om binnen te geraken. Kinderen mogen niet op de schoot. Afhankelijk van het concert of de aard van de show zijn er soms speciale prijzen voor kinderen, neem dus altijd even contact op met Tele Ticket Service.

Ik ben iets kwijtgeraakt tijdens het evenement. Bij wie kan ik terecht om dat te melden?
Merk je tijdens je aanwezigheid dat je iets kwijt bent geraakt, meld dat dan aan de medewerkers van de vestiaire a.u.b. Merk je het verlies pas achteraf, dan kan je contact opnemen met onze administratieve dienst. We zijn elke werkdag bereikbaar van 09.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur op het telefoonnummer +32 3 400 60 60. OPGELET, op dit nummer kan je GEEN tickets bestellen. Of mail naar info@ethias-theater.be. Zijn je spullen bij ons teruggevonden, dan kan je die aan het onthaal van de kantoren komen afhalen. Onze kantoren zijn open van maandag tot vrijdag van 09.30 uur tot 17.00 uur.

Gevonden voorwerpen worden slechts gedurende een beperkte tijd bijgehouden. Waardevolle voorwerpen zoals persoonlijke documenten worden door ons aan de politie bezorgd en kan je afhalen in het Politiehuis Hasselt, Zwarte-Brugstraat 6, 3500 Hasselt, + 32 11 938 938.

Kan ik een studentenjob doen in het Trixxo Theater?
Niet tijdens het zomerfestivalseizoen, want dan worden er weinig evenementen georganiseerd. Tijdens de rest van het jaar zijn we wel altijd op zoek naar stewards en hostesses. Mail je motivatie naar info@ethias-theater.be. Kom je in aanmerking, dan nodigen we je zo snel mogelijk uit voor een kennismaking.

Ben je lid van een vzw, dan kan je ook met je vereniging komen tappen op concerten om wat centjes bij te verdienen. Om te weten hoe dit verloopt en of je in aanmerking komt stuur je best een mail naar katrien.verheven@sportpaleisgroup.be.

Tickets & reserveringen

Wanneer start de ticketverkoop van een evenement?
Het tijdstip van de start van de ticketverkoop van een bepaald evenement wordt kenbaar gemaakt via deze website, onze sociale media en andere mediakanalen. Je kan ook intekenen op onze nieuwsbrief voor informatie over de komende evenementen.

Hoe kan ik tickets kopen?
De ticketverkoop verloopt via Tele Ticket Service www.teleticketservice.com.

Om online te reserveren ga je bij het evenement van je keuze naar de ticketbutton van het evenement op de website van Tele Ticket Service. Je vindt de ticketlink ook als button bij het evenement op de website van de zaal. Nog geen ticketknop zichtbaar? Dan is het nog even wachten op de start van de verkoop. Dat tijdstip staat vermeld bij het evenement.

Is een evenement niet uitverkocht, dan kan je ook voor aanvang een ticket kopen aan de kasssa van de zaal. Dit loket opent ongeveer 1 uur voor het begin van het evenement. Er wordt wel voorrang gegeven aan mensen die al tickets reserveerden. Koop geen tickets op straat of via alternatieve websites (viagogo, ticketswap). Je zal te veel betalen en de kans is groot dat de tickets vervalst zijn en dat je de toegang wordt geweigerd.

Info over wel of geen kassaverkoop vlak voor aanvang van het evenement vind je bij de Timing die enkele dagen voor het evenement op de website wordt gepubliceerd. Let op: voor tickets die je aan de kassa koopt, wordt een extra servicekost van 2 euro per ticket aangerekend.

Ik ben een bezoeker met een beperkte mobiliteit, hoe kan ik tickets kopen?
In de zaal zijn speciale plaatsen gereserveerd voor rolstoelgebruikers en hun begeleiders. Er zijn plaatsen voorbehouden of er wordt een rolstoelpodium voorzien voor rolstoelgebruikers en hun gezelschap op het parterregedeelte van de zaal. Deze plaatsen zijn niet online te koop. Reserveer je plaatsen telefonisch via 03/400.00.34 (vanuit het buitenland +32.3.400.00.34) of neem contact op via het contactformulier.

Beschikt het Trixxo Theater over plaatsen met een ringleiding voor bezoekers met een gehoorprobleem?
We beschikken helaas niet over een ringleiding voor slechthorenden.

Kan ik mijn zitplaatsen zelf kiezen?
Je kan bij online reserveren je zitplaatsen niet zelf kiezen. De plaatsen worden automatisch toegewezen volgens het principe van de “gelijke verdeling”. De zaal wordt gelijkmatig gevuld, dus niet blok per blok.

Als het ticketingsysteem geen plaatsen meer samen (naast elkaar) kan toewijzen, dan worden afzonderlijke plaatsen aangeboden. Dit wordt altijd duidelijk vermeld in een rood kader bovenaan op de pagina. In dat geval zijn ook via het callcenter geen plaatsen samen meer verkrijgbaar.

Wil je graag specifieke plaatsen reserveren, heb je een uitgesproken voorkeur of wil je nagaan wat de mogelijkheden zijn, neem dan contact op met het Customer Experience Center van Tele Ticket Service.

Zijn er beperkingen op het aantal tickets per aankoop?
In de meeste gevallen is er een limiet van 10 plaatsen. Dit kan variëren van evenement tot evenement. Voor een groter aantal tickets, neem je best contact op met het Customer Experience Center van Tele Ticket Service.

Kan ik mijn tickets met cultuurcheques betalen?
Trixxo Theater Hasselt aanvaardt geen cultuurcheques.

Hoe reserveer ik voor een grote groep?
Wil je met je vereniging of groepering een voorstelling bijwonen? Dat kan! Bij heel wat evenementen krijgen groepen bovendien mooie kortingen of voordelen aangeboden. Stuur voor meer informatie een e-mail naar groepen@sportpaleisgroup.be.

Wanneer ontvang ik mijn tickets?
Zodra de plaatsen zijn geboekt, ontvang je via e-mail of gewone post een reserveringsbevestiging en een betaaluitnodiging (tenzij je koos voor betaling met bancontact, creditcard of i-Deal, in dat geval word je onmiddellijk doorverwezen naar de betaalsite Ingenico). Je reservering is pas definitief na betaling. De tickets worden na de betaling per post of per mail doorgestuurd. Bij sommige evenementen is er een uitgestelde ticketverzending en worden de tickets pas een viertal weken voor het evenement bezorgd.

Wat als ik mijn tickets niet heb ontvangen, ze verloren zijn geraakt of gestolen?
Houd er rekening mee dat er bij sommige evenementen een uitgestelde ticketverzending is. In dat geval worden de tickets pas een viertal weken voor het evenement bezorgd. Heb je jouw tickets 1 week voor het evenement nog altijd niet ontvangen, neem dan rechtstreeks contact op met Tele Ticket Service 070 345 345 (max. 0,30 euro/min.), vanuit Nederland: 0900 45 000 45 (0,45 euro/min.), vanuit andere landen: +32 34 0000 34.

Bestelde je online met de gegevens van een (ondertussen) afgesloten e-mailaccount of voerde je bij het registreren een fout e-mailadres in, dan is het evident dat de e-tickets niet afgeleverd kunnen worden. Je kan proberen het e-mailadres aan te passen via jouw account op de website van Tele Ticket Service. Als dat niet lukt, dan blijft je betaalde reservering uiteraard behouden en kan je de tickets aan de kassa ophalen op vertoon van je identiteitskaart. Zorg ook dat je het reserveringsnummer bij de hand hebt.

Tickets die met de post verzonden werden, kunnen bij verlies of diefstal vervangen worden. Dit gebeurt aan de kassa op de dag zelf van het evenement. Duplicaattickets worden slechts éénmaal opnieuw gedrukt. De tickets worden alleen overhandigd aan de originele besteller op vertoon van zijn of haar identiteitskaart.

Laat je verloren of gestolen tickets ongeldig maken door contact op te nemen met het Tele Ticket Service een week voor het evenement. Zo kunnen derden je tickets niet gebruiken.

Ik heb enkele dagen voor de voorstelling mijn tickets besteld en betaald, maar ik heb ze niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Tickets worden niet meer opgestuurd wanneer de datum van de voorstelling te dichtbij is om je betaling nog bij ons te registreren. In dat geval kan je alleen betalen met een creditcard en zullen de tickets aan de kassa klaar liggen. Je kan ze vlak voor aanvang afhalen op vertoon van je betalingsbewijs. De kassa is open 1 uur voor aanvang van de voorstelling.

Koos je e-tickets die betaald werden met een creditcard, dan kan je de tickets zelf afdrukken of aan de zaal tonen op je smartphone. Geen e-tickets ontvangen? Check dan eerst of ze niet in je spambox zijn beland. Geen mail met je e-tickets te vinden? Neem dan rechtstreeks contact op met het Customer Experience Center van Tele Ticket Service.

Waar zijn mijn plaatsen in de zaal?
Om te weten welke plaats je kan reserveren of waar je precies zit, kan je het zaalplan raadplegen. Klik hier voor het zaalplan van het Trixxo Theater. Opgelet: het zaalplan geeft enkel en alleen de kleurzones weer waarin de plaatsen gesitueerd zijn. Dit plan heeft niets te maken met de verschillende prijscategorieën die bij een evenement van toepassing zijn. In het Trixxo Theater zijn verschillende zaalopstellingen mogelijk. Elke organisator beslist zelf aan welke plaatsen hij welke prijs toekent.

Wat doe ik met mijn ticket als het evenement wordt uitgesteld of geannuleerd?
Wordt het evenement uitgesteld, dan blijven je tickets gewoon geldig voor de latere datum. We houden je via onze site en via mail op de hoogte van de nieuwe datum waarop we jou dan verwachten met je ‘oude’ ticket. Kun je die dag niet komen, dan mag je een terugbetaling vragen. Daarvoor kan je terecht bij de verkoper van je ticket. Is het evenement afgelast en komt er dus geen nieuwe datum, dan krijg je sowieso je geld terug. Ook daarvoor kan je terecht bij de verkoper van je ticket.

Kan ik mijn ticket inwisselen bij wijzigingen in het voorprogramma van een concert?
Afgelastingen en/of wijzigingen in het voorprogramma (support acts) van een concert geven geenszins aanleiding tot terugbetaling of omwisseling van de tickets.

Wordt mijn ticket terugbetaald als ik het niet gebruik?
Ongebruikte tickets worden niet terugbetaald.

Wanneer is een ticket ongeldig?
Je toegangskaart is uitsluitend geldig op de dag en het uur en voor de vertoning die op de voorzijde van het ticket vermeld staan. Het ticket is niet geldig zonder de barcode en/of als het onleesbaar is.

Koop geen tickets op straat of op veilingsites of tweedehandsticketsites, want er is een grote kans dat deze vervalst zijn. Via de barcode op het ticket zijn valse of verall doorverkochte tickets makkelijk herkenbaar aan de ingang van de zaal.

Mag ik mijn ticket doorverkopen?
Het is verboden de tickets door te verkopen of deze om commerciële redenen op eender welke wijze aan derden te verstrekken.

MEER TICKETING FAQ
Voor andere veel voorkomende vragen betreffende de tickets: klik hier.

VIP Experience

Hoe kan ik een VIP Experience reserveren?
Ga op de website via de kalender naar het evenement van je keuze. Nadat je dit evenement hebt aangeklikt, zie je de mogelijkheid om via een button een VIP Experience te kopen.

Een compleet overzicht van alle evenementen met VIP Experience-aanbod vind je in onze VIP-rubriek op de website via de kalender naar het evenement van je keuze. Opgelet: Vind je weinig of geen VIP Experiences in het Trixxo Theater, dan kan je toch bij ons terecht voor een unieke ervaring. Bij alle voorstellingen in ons theater kan je namelijk een VIP-voorstel op maat laten uitwerken. Neem voor meer informatie totaal vrijblijvend contact met ons op via vip@sportpaleisgroup.be.

Kan ik als rolstoelgebruiker terecht in de VIP-ruimte?
Er is helaas geen lift om als rolstoelgebruiker de Trixxo Club te bereiken. In de zaal volg je wel het evenement vanaf een voorbehouden plaats. Heb je je rolstoel niet permanent nodig, dan kan je een beroep doen op onze medewerkers om je zitplaats op te zoeken. Breng ons tijdig op de hoogte, zodat we de nodige voorbereidingen kunnen treffen. Wil je als rolstoelgebruiker een VIP-arrangement reserveren, neem dan zeker contact op met het VIP-departement via vip@sportpaleisgroup.be voor je je VIP-bestelling plaatst.

Als ik een VIP Experience boek, kan ik dan ook de artiest ontmoeten?
Jammer genoeg niet. We verhuren onze zaal en alles wat daarbij hoort aan een organisator, en hij is degene die in contact staat met de artiest. Zelf kunnen we er alleen maar voor zorgen dat je op de meeste exclusieve manier van het evenement kunt genieten, inclusief diverse VIP-voordelen.

Zijn er VIP-parkeerplaatsen voorzien?
Bij een VIP Experience in de theaters van Sportpaleis Group wordt geen voorbehouden parkeerplaats aangeboden.

Mobiliteit

Kan ik naar het Trixxo Theater met het openbaar vervoer?
Hou er rekening mee dat er na afloop van evenementen ‘s avonds niet altijd een trein of bus terug naar huis is. Controleer dus vooraf of je vlot terug kan reizen. Of probeer je heenreis met de trein te combineren met een terugrit via carpoolen.

Van aan het station is Park H bereikbaar met de bus. Bezoek je een evenement overdag, dan kan je van het busvervoer gebruikmaken. ‘s Avonds zijn er verall geen bussen meer na afloop van het evenement.

Volgende buslijnen zorgen overdag voor een vlotte verbinding tussen het trein- en busstation van Hasselt en Park H. Op wandelafstand van Park H vind je langs de Universiteitslaan de bushalte Hasselt–Provinciehuis. Minstens om het halfuur wordt deze halte bediend door één van deze lijnen:

Kan ik het Trixxo Theater makkelijk met de auto bereiken en er vlot parkeren?
Wegwijzers vind je aan de drie Hasseltse afritten op de E313 Antwerpen – Luik en op de grote ring rond Hasselt. Je bereikt Park H het vlotst via de afrit 29 (Hasselt-Oost).

Park H beschikt over ruime parkeerterreinen. Geef in je gps ‘Trichterheideweg’ als bestemmingsadres in. De parkeerterreinen A, B, C, D en E bieden plaats aan 2.720 auto’s. Je vindt altijd het juiste parkeerterrein vermeld op je ticket.

Neem bij het binnenrijden een ticket aan de slagbomen. Let op: staat het licht op rood i.p.v. op groen boven bepaalde slagbomen, dan betekent dit daar alleen uitgereden kan worden. Je parkeerticket (5 euro) betaal je aan de automaten in de toegangshal. Betalen kan zowel voor als na of zelfs tijdens het evenement. Je ticket blijft gedurende heel je bezoek geldig.

Heb ik een parkeerplaats als besteller van een rolstoelplaats?
Kocht je plaatsen voor een rolstoelgebruiker, dan kan je gebruikmaken van de parkeerruimte aan de ingang van het Trixxo Theater die is voorbehouden voor rolstoelgebruikers en houders van een Europese parkeerkaart voor personen met een beperking. Krijg je graag assistentie bij je verplaatsing van en naar het parkeerterrein, aarzel dan niet om een medewerker aan te spreken. Op de voorbehouden plaatsen wordt streng controle gehouden. Houd dus je Europese parkeerkaart voor personen met een beperking, identiteitskaart en toegangsticket klaar om aan de parkeerwachters voor te leggen.

Ben je tijdelijk minder mobiel door een ongeval of een medische ingreep en heb je geen Europese parkeerkaart voor personen met een beperking, dan zal je dit ter plaatse moeten toelichten aan de parkeerwachters. Doe dit bij voorkeur met een dokters- of een ander medisch attest. Of neem op voorhand hierover contact op via info@ethias-theater.be.

Is er een Kiss & Ride-mogelijkheid aan het Trixxo Theater?
Breng je iemand naar het Trixxo Theater, dan kan je aan het begin van de Trichterheideweg ter hoogte van parkeerterrein C of aan de Gouverneur Verwilgensingel ter hoogte van parkeerterrein A je passagiers laten uitstappen en weer doorrijden. Of rijd het parkeerterrein op en neem een parkeerticket. Verlaat je het parkeerterrein binnen het uur, dan hoef je je parkeerticket niet te betalen.

Is er een fietsenstalling aan het Trixxo Theater?
Te voet en met de fiets vermijd je files en aanschuiven. Aan het Trixxo Theater is er een stalling voor 48 fietsen.

Ga voor meer info naar de rubriek Mobiliteit.

Verloop van je bezoek

Wanneer openen jullie de deuren voor een evenement?
Het theatergebouw opent de deuren doorgaans een uur voor aanvang van de voorstelling. Je kan terecht in de bar van het theater voor een drankje en een hapje. Vanaf circa een halfuur voor aanvang heb je ook toegang tot de zaal zelf. Bij avondvoorstellingen opent gelijktijdig met de theaterdeuren ook de kassa. Je kan dus één uur voor aanvang nog aan de kassa terecht voor tickets. Er worden dan alleen tickets verkocht voor de voorstelling van die avond zelf, uiteraard voor zover die nog beschikbaar zijn.

Je vindt informatie over het aanvangs- en einduur bij het evenement van je keuze bij Timing in de kalender. Deze informatie wordt ons meestal pas een paar dagen voordien bezorgd door de organisator en wordt bijgevolg ook maar net voor het evenement gepubliceerd.

Om het binnengaan in de zaal zelf vlot te laten verlopen en de controle te vereenvoudigen, dringen we erop aan dat iedere bezoeker zijn/haar eigen toegangskaart in de hand ver. Hierdoor kan het scannen van je ticket vlot verlopen.

Kom je te laat en is de show al gestart, dan kan de producent je de toegang tot de zaal weigeren. De kans bestaat dat je moet wachten tot een geschikt moment om de zaal binnen te mogen, eventueel zelfs tot het tweede deel. Mogelijks krijg je (tijdelijk) ook andere plaatsen toegewezen dan die die je kocht.

In het kader van de veiligheidsmaatregelen hanteert Sportpaleis Group een streng (hand)tassenbeleid in elk van zijn zalen! Tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Je kan dus ook niet met rugzakken en bagage binnen. Er worden strenge controles uitgevoerd. Kan je om medische redenen niet voldoen aan de gevraagde afmetingen, neem dan vooraf contact met ons op via info@ethias-theater.be.

Is er een vestiaire of zijn er lockers?
Vermijd om grotere spullen mee te brengen naar de zaal. Tassen en handtassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Jassen en andere kledingstukken kan je afgeven aan de vestiaire. Die bevindt zich aan de rechterkant van de foyer. Je betaalt 1,50 euro per afgegeven stuk. De vestiaire blijft doorgaans tot 1 uur na de show open.

Wat als ik mijn vestiairenummer verlies?
We raden je aan om een foto van je vestiairebon te nemen. Bij verlies van je vestiairenummer kunnen we jouw persoonlijke voorwerpen niet onmiddellijk meegeven. In dit geval zijn er 2 opties:

Kan ik iets eten en drinken in het Trixxo Theater?
Jazeker, er zijn verschillende mogelijkheden om iets te eten en te drinken in de foyer. Van een snelle hap tot frisdranken, bier, wijn en cava. Eigen drank en eten worden niet toegelaten. Je kan cashless en zelfs contactloos betalen met je bankkaart, je smartphone of de Sportpaleis Group Cashless Card. Meer info

Zijn er restaurants in de buurt van het Trixxo Theater?
Voor en na een evenement heten ook de horecazaken in Hasselt je graag welkom. Op de terreinen van Park H kan je vooraf of achteraf culinair genieten in Bar-Ristorante Crudo, het restaurant vlak tegenover de ingang van het Trixxo Theater (MOMENTEEL GESLOTEN door de coronacrisis!). Meer info of +32 11 912 865.

Hoe bereik ik mijn plaats in de zaal?
In de ontvangsthal vind je de kleurenbewegwijzering naar de plaatsen in de zaal (zie kleurenvermelding op je ticket). Er staan overal medewerkers om je naar je plaats te begeleiden. Naar het zaalplan.

Zitten we echt wel naast elkaar in de zaal?
Anders dan in de meeste theaters, waar de stoelen aan de ene kant oneven genummerd zijn en aan de andere kant even, verloopt de nummering in het Trixxo Theater per blok volgens een ‘normaal’ stramien 1– 2 – 3 – 4 – 5 – … Elk blok is door een gangpad gescheiden van het blok ernaast.

Als ik te laat aankom en de voorstelling is al begonnen, mag ik dan de zaal nog in?
Dit is afhankelijk van de eisen en wensen van de productie die op dat ogenblik speelt, omdat dit zeer storend kan zijn voor de artiesten op de scène. We kunnen je niet garanderen dat je het eerste deel nog kan bijwonen op je gereserveerde plaatsen. Na de pauze heb je terug toegang tot de zaal.

Mag ik de zaal verlaten tijdens de voorstelling?
Uiteraard is het toegestaan om de zaal te verlaten, maar om veiligheidsredenen kan je er achteraf niet meer in. Het is ook niet aangenaam voor de andere bezoekers om gestoord te worden..

Mag ik het gebouw verlaten om tijdens de pauze een sigaret op te steken?
Met je ticket kan je naar buiten gaan om te roken. Het is wel zeer belangrijk je ticket goed bij te houden, want anders mag je niet meer terug naar binnen.

Bezoekers met een beperking

Is de zaal makkelijk toegankelijk voor personen met een beperkte mobiliteit?
Natuurlijk! Wie plaats reserveerde voor een rolstoelgebruiker kan gebruikmaken van de parkeerruimte aan de ingang van het Trixxo Theater die is voorbehouden voor rolstoelgebruikers en houders van een Europese parkeerkaart voor personen met een beperking. Op deze voorbehouden plaatsen wordt streng controle gehouden. Hou dus je Europese parkeerkaart voor personen met een beperking, identiteitskaart en toegangsticket klaar om aan de parkeerwachters voor te leggen. Indien gewenst, begeleid een van onze medewerkers de bezoeker met een beperkte mobiliteit graag naar zijn/haar plaats in de zaal. Meer info

Beschikt het Trixxo Theater over plaatsen met een ringleiding voor bezoekers met een gehoorprobleem?
We beschikken helaas niet over een ringleiding voor slechthorenden.

EHBO

Is er een medische dienst in het Trixxo Theater?
Nee, maar aarzel zeker niet om hulp te vragen, indien nodig.

Faciliteiten

Kan ik cashless betalen?
Aan elk verkooppunt in elk van de zalen van Sportpaleis Group kan je cashless en zelfs contactloos betalen met je bankkaart , je smartphone of de Sportpaleis Group Cashless Card. Aan alle bars, foodverkooppunten en ticketbalies aanvaarden we Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard, Google Pay en Apple Pay.

Wat is de Cashless Card van Sportpaleis Group?
Sportpaleis Group heeft de Sportpaleis Group Cashless Card speciaal voor jou ontwikkeld voor makkelijke en snelle betalingen aan de bars, foodverkooppunten en ticketbalies in elk van de Sportpaleis Group-zalen. De kaart is verkrijgbaar aan de infobalie van de zaal en heeft een aanvankelijke waarde van 10, 20 of 50 euro. Eenmaal aangeschaft, kan je ze zo vaak als je wil opnieuw laden met bedragen van jouw keuze. Het bedrag blijft op je kaart staan totdat dit wordt verbruikt. Het saldo van je kaart kan je raadplegen aan elke bar, foodstand en aan de oplaadpunten in onze zalen, maar ook via de app en de Cashless Card-website.

Download de app via de Apple App Store of via Google Play.

Biedt de zaal oordopjes aan?
Bij de toiletten in de zaal vind je oordopjesautomaten. De geluidsproductie tijdens een evenement valt uiteraard altijd binnen het bij wet bepaalde niveau. Ondervind je evenwel enige hinder, bescherm dan je gehoor zodat je nu en later in optimale omstandigheden van evenementen kunt blijven genieten. Je betaalt 2 euro per set aan de oordopjesautomaat, maar je kan je geld terugkrijgen wanneer je je oordopjes na afloop inlevert aan de onthaalbalie.

Zijn er faciliteiten voor een bezoek met peuters?
In ons theater vinden regelmatig voorstellingen voor kinderen plaats. Kom je met kleine kinderen naar onze zaal, dan maken we graag de volgende afspraken.

Is er een oppasdienst voor kinderen aanwezig?
Nee, die is er niet. Toch maar even een babysit vragen dan?

Welke hotels kan het Trixxo Theater aanbevelen?
Combineer je bezoek aan het Trixxo Theater met een overnachting in de stad. We bevelen je graag het Radisson Blu Hotel Hasselt aan en het zusterhotel Park Inn by Radisson Hasselt. Meer info

Wat mag wel/Wat mag niet?

Mag ik zelf drank en eten meenemen naar de zaal?
Je mag geen eigen eten en drank meenemen naar de zaal. Dit hoort echter geen probleem te zijn, want de bars bieden je een ruime keuze aan drankjes en versnaperingen. De in de zaal verkrijgbare drankjes en snacks mag je meenemen in het theater zelf, maar om veiligheidsredenen zijn glazen flesjes er niet toegelaten. Wil je drankjes meenemen in de zaal, koop dan PET-flesjes aan de bars. Houd het proper in de zaal en gezellig voor iedereen. Laat geen zwerfvuil in en rond de zaal achter. Er zijn voldoende vuilnisbakken waarin je afval weg kan gooien.

Welke voorwerpen mogen niet mee naar binnen?
Het is verboden om het Trixxo Theater te betreden met eigen eten en drank, geluidsopnametoestellen, film- en fotocamera’s, vuurwerk, drones, wapens van alle aard en andere voorwerpen die een gevaar voor de veiligheid kunnen opleveren. Misbruik wordt strafrechtelijk vervolgd. Bij het betreden van de zaal stem je toe met eventuele aftasting.

Mag ik binnen met een rugzak of grote handtas?
In het kader van de veiligheidsmaatregelen hanteert Sportpaleis Group een streng (hand)tassenbeleid in elk van zijn zalen! Tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Je kan dus ook niet met rugzakken en bagage binnen. Er worden strenge controles uitgevoerd.

Mag ik roken tijdens het evenement?
Er is een strikt rookverbod in de zaal, maar je kan met je ticket wel buitengaan om te roken tijdens de pauze. Het is wel zeer belangrijk dat je je ticket goed bijhoudt, want anders mag je niet meer terug naar binnen. Gelieve de omgeving te respecteren en geen sigarettenpeuken op de grond achter te laten. Wie toch rookt in de zaal kan een boete krijgen tot 300 euro.

Mag ik tijdens het evenement filmen of foto’s nemen?
Er mag tijdens evenementen niet worden gefotografeerd of gefilmd noch mogen geluidsopnames worden gemaakt, tenzij anders bepaald door de organisator. Of tenzij je natuurlijk van de pers bent en in het bezit bent van een geldige persaccreditatie. In sommige gevallen mag er zelfs met de smartphone geen beeld of audiomateriaal worden opgenomen.

Kan ik gefilmd worden tijdens een evenement?
Soms wordt een evenement gefilmd. Als toeschouwer moet je er dus rekening mee houden dat de kans bestaat dat je in beeld wordt gebracht. Ben je daar absoluut tegen, dan kan je dit altijd voor het begin van het evenement komen melden aan het infopunt in de foyer.

Mag ik het logo of de naam van het evenement gebruiken?
Behoudens schriftelijke toestemming van de organisator is elk commercieel gebruik van de naam of het logo van het evenement of de artiest strikt verboden.

Veiligheid

Welke maatregelen worden er getroffen om de veiligheid te garanderen?
In het kader van de veiligheidsmaatregelen hanteert Sportpaleis Group een streng (hand)tassenbeleid in elk van zijn zalen! Tassen groter dan 21 cm x 30 cm x 10 cm (A4-formaat) zijn VERBODEN. Je kan dus ook niet met rugzakken en bagage binnen. Er worden strenge controles uitgevoerd, ook op het binnenbrengen van verboden voorwerpen. Bij het betreden van de zaal stem je toe met eventuele aftasting. In het gebouw wordt ook toegezien op de naleving van het rookverbod.

Meer FAQ

Waar kan ik terecht met verdere vragen?
Voor vragen betreffende de tickets, kan je contact opnemen met het Customer Experience Center van Tele Ticket Service. Of stuur een mail naar customer@teleticketservice.com.

Voor alle andere vragen betreffende je bezoek kan je mailen naar info@ethias-theater.be. Je kan de administratieve dienst van het Trixxo Theater elke werkdag bereiken van 9.30 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur op het telefoonnummer +32 3 400 60 60. OPGELET, op dit nummer kan je GEEN tickets bestellen.